8P
Product - Produk
Prize - cena
Place - distribuce
Promotion - marketingová komunikace/ reklama
packaging - tvorba balíčků služeb - dvě služby za jednu cenu
people - lidé - podstatnou část CR tvoří lidské služby které nejdou nahradit stroji
partnership - spolupráce, s hotely, dopravci
programing - tvorba poutavých programů k zájezdům
Marketing Cr se musí přizpůsobovat neustálím změnám ve společnosti
Produktem CR je většinou soubor služeb - tedy v podstatě zájezd, proto se produkt CR nedá vyrábět na sklad. Mezi další vlastnosti produktu cr patří, že je ovlivněn příjmy a volným časem osob, přírodními faktory a je zde mnoho lidských služeb, které nelze nahradit technologiemi.
Cena - je prostředkem konkurenčního boje. O příliš nižší cena než konkurence = podezřelé, příliš vysoká cena a zájezd si také moc lidí nebude chtít koupit. Ovlivňují ji právě konkurence, náklady CK nebo CA, pružnost poptávky a objem prodeje - Kolika lidem se mi podaří zájezd prodat.
Place - distribuce. Distribuci produktů CR zajišťují CK a CA, produkt jako takoví si klient může koupit kdekoliv, realizace daných služeb je ale většinou závislá na místě jejich uskutečňování - welness zájezd v lázních, unikové hry..
Propagace - marketingový mix. Kde a jak budu propagovat své služby? v případě CK a CA zájezdy.
Hlavní nástroje propagece:
reklama, vztahy s veřejností, osobní komunikace (na pobočce), podpora prodeje - letáky, vizitky, online inzeráty...
Vztahy s veřejností zajišťují dobrý "obraz" Ck pro veřejnost. Proto Ck pořádají různé dny otevřených dveří, účastní se veletrhů a výstav a rozdávají propagační předměty - propisky a jiné maličkosti.
People - lidé. Cestovní ruch je závislí na lidských službách které nelze nahradit technologiemi, hlavně pak na kvalitě těchto služeb. Je důležité dobře zvolit jak vlastní zaměstnance, tak cílovou skupinu, které budu nabízet své produkty.
Packaging - Balíčky služeb za jednotnou cenu. v ceně zájezdu jsou například ještě masáže, nebo v případě gastra třeba kombinace. Je to výhodnější než se snažit služby nabídnout jednotlivě
Partnership - splupráce. Hotely a stravovací zařízení spolupracují s dopravci a cestovními kancelářemi, fungují jako tým a navzájem nabízejí a prodávají svoje produkty
Programing - tvorba programů zájezdu a animačních programů které budou na zájezdech "na víc" Programin zahrnuje přípravu itinerářů a celkového časového rozvrhu pro každý zájezd včetně toho od kdy se bude zájezd prodávat
Komentáře
Okomentovat